THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, July 18, 2009

Racist

Untuk berjaya dan maju kita mesti bersikap perkauman. Melayu tak maju sebab tidak bersikap perkauman. Cina maju sebab mereka bersikap perkauman. India maju sebab mereka perkauman. Orang melayu telah ditegah dari zaman British sampai sekarang dari bersikap perkauman.

Bersikap perkauman yang saya maksudkan bukanlah nak bunuh kaum lain tapi kita mesti mementingkan bangsa kita. Apa yang kita lakukan mestilah mementingkan bangsa Melayu. Jika kita berbelanja utamakan perniagaan Melayu, jika barangan/servis tiada dikedai Melayu baru pergi kekedai kaum lain. Ya… ianya memang bersifat perkauman tapi inilah juga yang dilakukan oleh kaum yang lain. Sebab itu mereka kaya dan maju…. Siapa orang paling kaya di Malaysia??? Berapa banyak jutawan cina di Malaysia??? Berapa orang jawatan Melayu… ?

Mengatakan JANGAN bersikap perkauman memang MENGARUT… kalau betul tak boleh bersikap perkauman kenapa ada UMNO, MCA dan MIC… itu semua parti berasaskan kaum… jadi perkauman la…. kalau betul2 tak boleh bersikap perkauman bubarkan je parti tu semua…. semua badan, institusi atau apa saja yang berasaskan kaum MESTI dibubarkan…….persatuan2 cina … persatuan2 melayu… persatuan2 India… tutup je semua sekolah tamil… tutup je semua sekolah cina…buat satu je satu sekolah …. sekolah Malaysia.. abis cerita… jadi tak de la soal perkauman ni bangkit….

kesimpulannya. . Jika saudara kita perlukan pertolongan kita mesti tolong. dan kita mesti menjaga kepentingan bangsa kita untuk kita terus hidup merdeka!

jadi , merdekakanlah jiwa dan pemikiran anda dari terus dijajah… sia-sia je Malaysia merdeka jika minda dan jiwa anda masih dijajah….!!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails